.esp Filudvidelse
Filtype1Elder Scrolls Plugin File
Udvikler | Bethesda Softworks |
Kategori | Game Files |
Format | Binary |
Hvad er ESP fil?
Plugin-fil, der bruges i The Elder Scrolls (TES) first-person RPG'er som Oblivion og Skyrim; ligner en .ESM-fil, men bruges specifikt til at tilføje plugin-funktioner, såsom ny grafik, våben og verdensindhold; bruges til at skabe brugerdefinerede spilændringer.
For at kunne anvende brugerdefinerede spilændringer interagerer ESP-filer med ESM-filer (masterfiler) og tilsidesætter standardadfærd og -data. ESP-filer kan bruges til plugins, men ofte vil brugere oprette mods af ESM-filer og distribuere dem til brugerdefinerede spilændringer uden at bruge ESP-filer.
Filtype2Fallout 3 Plugin File
Udvikler | Bethesda Softworks |
Kategori | Game Files |
Format | Binary |
.ESP option nummer 2
Plugin-fil, der bruges i Fallout 3 og Fallout: New Vegas, futuristiske rollespil med futuristisk post-nuklear krigsrollespil; indeholder et plugin, der ændrer spilindhold; kan omfatte spilobjekter, dialog, indstillinger for gameplay, AI-indstillinger, verdens egenskaber og andet indhold.
ESP-filer kan bruges til at ændre eksisterende spildata eller til at tilføje nye spildata. De kan redigeres ved hjælp af G.E.C.C.K. (Garden of Eden Creation Kit), som stilles til rådighed af Bethesda Softworks, udviklerne af Fallout-serien.
ESP-pluginfiler supplerer .ESM masterfiler og indlæses ikke uden en tilsvarende ESM-fil. Desuden tilsidesætter indstillingerne i ESP-filer indstillingerne i ESM-filer, da ESP-spildataene altid indlæses efter ESM-dataene. Derfor kan du bruge ESP-filer til at tilsidesætte standardspilegenskaberne med brugerdefinerede egenskaber.
Filtype3ACD/Labs Dataset
Udvikler | N/A |
Kategori | Data Files |
Format | N/A |
.ESP option nummer 3
Indeholder data genereret af Advanced Chemistry Development-analysesoftware.
Windows |
|