En VMAP_C-fil er en kompileret kortfil, der bruges af spil med Source 2-motoren, f.eks. DOTA 2 og Robot Repair. Den indeholder et kort, som indeholder layoutet af baner, ancients, springvand, kaserner, runer, tårne, neutrale lejre, butikker og andre kortelementer. VMAP_C-filer kompileres fra .VMAP-filer ved hjælp af Hammer Editor, som derefter bruges i spillet, der kører Source 2-motoren.
VMAP_C-filer blev indført med udgivelsen af Source 2-motoren og erstattede .BSP-filen, som blev brugt af spil med Source 1-motoren. VMAP_C-filer bruges oftest af DOTA 2, men kan også bruges af andre spil, der bruger Source 2-motoren.
Du kan oprette VMAP_C-filer med Valve Hammer Editor, som er inkluderet i Source SDK og DOTA 2 Workshop Tools. Når du er færdig med at ændre en VMAP-fil, skal du bygge den til et kompileret kort (VMAP_C-fil), som er pakket i en .VPK-fil. Select , choose your settings, and click Build to compile the VMAP file.